سلطان احساس مجید خراطها
سلطان احساس مجید خراطها

سلطان احساس مجید خراطها

اخبار موسیقی پاپ

برای دیدن اخبار به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

 
خواننده ای که آلبومش را به صورت تک قطعه منتشر می کند؛
مازیار ظریف: برای تداوم فعالیت‌هایم انگیزه زیادی دارم
یک خواننده پاپ تصمیم گرفته قطعاتی از آلبومش را به صورت تک قطعه در فضای مجازی منتشر کند.

به گزارش «موسیقی ما»، مازیار ظریف که در جشنواره موسیقی امسال در شیراز اجرای زنده‌ای را به همراه چند خواننده دیگر این شهر روی صحنه برد، نخستین قطعه از آلبوم جدیدش «دهه پنجاهی» را برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داد.

این خواننده که آلبوم اول اش را در سال 86 و به نام «عجب دوریم از دریا» با ترانه‌های «یغما گلرویی» و ملودی و تنظیم «محسن مرشد» روانه بازار موسیقی کشور کرده بود، آثار جدیدش را در قالب آلبومی به نام «دهه پنجاهی» آماده کرده و قرار است قطعاتی از این آلبوم پیش از انتشار در فضای مجازی منتشر شوند.

این خواننده درباره جزئیات بیشتر آلبوم و آثارش در گفتگو با «موسیقی ما» توضیح داد:‌ «من سالهای زیادی ست که در این حوزه فعالیت می کنم و برای تداوم فعالیت‌هایم انگیزه زیادی دارم. فعلا تصمیم گرفته‌ام چند قطعه از آلبومم را در فضای مجازی منتشر کنم و به زودی اخبار و اطلاعات جدیدی از این آلبوم را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد. تمام مجوز‌های این آلبوم اخذ شده و خبرهای خوبی در آینده در این باره خواهم داشت.»

هنرمندانی چون یغما گلرویی، داریوش تقی پور، سیاوش میرزایی، حسن فراهانی، کریم قربانی، علی جعفری پویان، و علی شکرانی ... در این آلبوم در بخش های مختلف هنرنمایی کرده اند.
 
با حضور چهره های نام آشنای موسیقی
نخستین آلبوم رسمی «علی عبدالمالکی» منتشر می‌شود
مدیر برنامه‌های «علی عبدالمالکی» از انتشار قریب الوقع نخستین آلبوم رسمی این خواننده خبر داد.

به گزارش «موسیقی ما»، سامی آهنگری، با تائید خبر انتشار نخستین آلبوم این خواننده، از حضور چهره های سرشناس موسیقی پاپ در این اثر خبر داد.

آهنگری در این باره به «موسیقی ما» گفت: ‌«مجوزهای شعر و موسیقی این آلبوم گرفته شده و تمام برنامه ریزی ما برای انتشار آلبوم در سال 93 است که اگر امضای مجوز نهایی نیز با مساعدت مسئولان محترم موسیقی کشور صادر شود، سریعا برای انتشار این آلبوم تا اواخر امسال اقدام خواهیم کرد.»

مدیربرنامه های عبدالمالکی در پاسخ به خبرنگار «موسیقی ما» درباره جزئیات بیشتر نخستین آلبوم این خواننده گفت:‌ «15 قطعه جدید برای این آلبوم در نظر گرفته شده است. من با قاطعیت به شما می گویم که این آلبوم قطعا «آلبوم هیت» سال خواهد بود. مرحوم «مرتضی پاشایی» یک ملودی عالی برای علی ساخته و بقیه ملودی ها را خود علی عبدالمالکی آهنگسازی کرده است. در بخش تنظیم آثار چهره هایی چون مهران عباسی، امیر فتحی، معین راهبر، امیر بهادر دهقان، پازل بند، مجید اصلاحی و ... برای این آلبوم در نظر گرفته شده اند و ترانه سرایانی مثل مهرزاد امیرخانی، علیرضا مرتضی قلی، زهرا عاملی، نرگس جعفری و... ترانه های این آلبوم را سروده اند.»

مدیربرنامه های عبدالمالکی همچنین از ساخت تیزرهایی برای این آلبوم خبر داد و گفت: «تیزر و پوستر این آلبوم به زودی به صورت اختصاصی در اختیار «موسیقی ما» قرار خواهد گرفت تا در اختیار دوستداران این هنرمند قرار بگیرد. علی در همه این سالها بدون حتی یک آلبوم رسمی بیشترین کنسرت را در تهران و شهرستان روی صحنه برد که از این لحاظ یک رکورد به حساب می آید. امیدوارم بعد از انتشار آلبوم، همین رویه ادامه پیدا کند و قطعا به نظر من اتفاق های خوبی برای این آلبوم و علی عبدالمالکی رخ خواهد داد و گذر زمان می تواند ادعاهای من را ثابت کند.»

به بهانه خبر انتشار آلبوم جدید «مرتضی پاشایی»؛
نه، اسمش عشق نیست!
[ علی بحرینی - ترانه سرا]  اگر «اسمش عشقه» را آلبوم دوم مرتضی پاشایی بدانیم، آن وقت می‌توانیم بپرسیم: او قرار است با این آلبوم به چه جایگاهی بالاتر از جایگاه فعلی‌اش برسد؟ آیا اصلاً در موسیقی پاپ ایران جایگاهی بالاتر از جایگاه امروزِ «پاشایی» برای تمام خواننده‌ها -و از جمله خود او- می توان متصور شد؟ اگر این آلبوم، یک درصد از آلبوم و آثار قبلی او ضعیف‌تر باشد، «مرتضی» در کدام فرصتِ بعدی قرار است جبران مافات کند؟
 
آنهایی که فرایند تولید یک آلبوم را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که قسمت مهم و تعیین‌کننده‌ای از تکمیل یک آلبوم موکول می‌شود به زمانی که تمام قطعات آماده شده‌اند و به مرحله پایانی میکس رسیده‌اند. در این مقطع، یک نفر هست که با کنار هم قرار دادن تمام آهنگ‌ها، مجموعه واحدی به نام «آلبوم» را سبک و سنگین می‌کند و تازه جرح و تعدیل‌ها آغاز می‌شود.
 
در این مرحله، ذوق و سلیقه‌ی همان یک نفر سرنوشت آلبوم را تغییر می‌دهد. این مرحله آنقدر حساس است که گهگاه خواننده‌ای ماه‌ها بعد از گرفتن مجوز به انتشار آلبومش رضایت می‌دهد و حتی به جان می‌خرد که نزد طرفدارانش بابت انتشار آثار خود بدقول شود.
 
برای «مرتضی پاشایی»، وظیفه این ریزه‌کاری‌ها و سبک و سنگین کردن‌ها بر عهده «خودش» بود و اصلاً هم کوتاه نمی‌آمد. او به جان خودش و کارهایش می‌افتاد و آنقدر به ترمیم و تقویت آنها می‌پرداخت که اگر بگوییم به همین علت «پرحوصله‌ترین خواننده ایران» بود نیز گزافه نگفته‌ایم.
 
خبر آمده که آلبوم دوم او منتشر می‌شود. مرتضی در حساس‌ترین مرحله تولید این آلبوم غایب است؛ غایبی بسیار بزرگ که حالا قرار است آلبومی رسمی به نام او وارد بازار موسیقی پاپ ایران شود. نگرانی‌ها از همین‌جا آغاز می‌شود که اگر «اسمش عشقه» درخشان نشده باشد، به چه کسی باید ایراد گرفت؟ و اگر این ایرادها مطرح شد، چه کسی باید در مقابلش پاسخگو باشد؟
 
این روزها همچنان در فضایی احساسی به سر می بریم. همه مشتاقیم آخرین آهنگ‌های «مرتضی» را بشنویم. پر از شوریم... اما در فرداهای نزدیک، هم موسیقی و هم تاریخ برعکس ما، فوق‌العاده بی‌رحم قضاوت خواهند کرد. برای آینده اصلاً مهم نیست که ارتباط «پاشایی» با آهنگ‌هایش چند ماه قبل از جمع و جور شدن این آلبوم قطع شده، برای خواندنِ نهاییِ بعضی قسمت‌ها فرصت نداشته، نسخه کامل تمام آهنگ‌هایش را نشنیده، روی چیدمان قطعاتش نظارت نکرده، در جریان طراحی تبلیغات آلبومش نبوده و...
 
وارد کردن خواننده‌ای که خودش غیبت دارد به کارزار رقابت با خواننده‌هایی که تا روز انتشار آثارشان در تقلای تقویت آلبوم‌های خود هستند، نه معقول است و نه منصفانه. مگر آنکه بخواهیم «حساب و کتاب» را پیش بکشیم و اقتصاد را بر همه‌چیز مقدم بدانیم. من فعلاً ترجیح می‌دهم ذهنم را از حیطه هنر بیرون نیاورم و به همین درخواست بسنده کنم که آقایان و خانم‌های تصمیم‌گیرنده! روی انتشار آلبوم مرتضی تجدید نظر کنید. اجازه بدهید قطعات این آلبوم بدون قرار گرفتن در اتمسفر مارکت موسیقی ایران، به صورت «تک‌قطعه» و بدون ادعای بیزینسی منتشر شوند و در حقیقت هدیه‌هایی باشند برای تک‌تک هواداران او. از مرتضی بیش از این تلاش و مشقت نخواهیم. او خسته است و این رفتار ما برخلاف عنوانی که برای آلبوم او انتخاب شده «اسمش عشق نیست».
 
تجربه انتشار آلبوم پس از مرگ خواننده را آخرین بار بعد از درگذشت «ناصر عبداللهی» تجربه کردیم. به هیچ عنوان هم دلچسب نبود. از آلبوم «ماندگار» دو سه قطعه درخشیدند و بقیه قطعات کارهایی بودند که «سرهم بندی شدن» از رویشان می‌بارید. آن روزها هم تأسف خوردم که چرا آلبوم «ناصریا» در غیاب او تکمیل شده و چرا قطعاتی مثل «راز» و «منو ببخش» به صورت مستقل به دست مخاطبان نرسیده‌اند... گویا در موسیقی پاپ باید قوانین کارآمدی برای «زندگیِ پس از مرگِ خواننده‌ها» تدوین کنیم.

به زودی و پس از مدتها سکوت؛
آلبوم «خاطره انگیز» و یک مجموعه اینترنتی با صدای «احسان غیبی» منتشر می‌شود
«احسان غیبی» به زودی و پس از پنج سال ممنوعیت فعالیت، حضور پر رنگی در بازار موسیقی خواهد داشت. این خواننده و آهنگساز که پیش از این به دلیل مسائل مربوط به مجوز آلبومش پنج سال سکوت کاری را انتخاب کرده بود، برگ جدیدی از کارنامه کاری خود را ورق خواهد زد.
 
غیبی در همین رابطه اعلام کرد: «هماهنگی های لازم جهت انتشار یک مجموعه اینترنتی انجام گرفته و تا اواخر اسفندماه این آلبوم منتشر خواهد شد». این خواننده در ادامه با تاکید به اینکه هیچ یک از آثار آلبوم اصلی‌اش که »خاطره انگیز» نام دارد در این مجموعه نخواهد بود گفت: «مجموعه‌ی مورد نظر کاملاً مجزا از سایر آثار بوده و در ماه های اخیر تولید شده است».
 
 آرش آزاد، علی ضیاء، آرین بهاری، تاده آبولیان، آرتین زمانی در بخش تنظیم و سحر دهقان، پیمان طالبی و علی آراد در بخش ترانه در این مجموعه حضور دارند و خود احسان غیبی هم آهنگسازی تمامی قطعات را بر عهده داشته است. به گفته ی این هنرمند، اکثر قطعات این مجموعه ریتمیک هستند و بین آثار، فضاهای متنوعی شنیده می‌شود.

گفتنی است تیزر تصویری این آلبوم اینترنتی هم به صورت رئال 2D - 3D تولید شده و بزودی از طریق همین رسانه پخش خواهد شد.

آخرین فعالیت جدی احسان غیبی در زمینه موسیقی به سال ٨٧ و انتشار آلبوم »کلکسیون» برمی‌گردد که بازخوردهای گوناگونی بین مخاطبان داشت.

تیزر تصویری آلبوم «تگرگ» با صدای «میثم ابراهیمی»
تیزر تصویری آلبوم «تگرگ» منتشر شد.

«تگرگ» عنوان دومین آلبوم «میثم ابراهیمی» است که نزدیک به دو سال پس از انتشار نخستین آلبوم او (نبض) آماده انتشار شده و طبق اعلام این خواننده قرار است 20 اسفند 1393 روانه بازار موسیقی کشور شود.

«محمد علیزاده»، «مازیار فلاحی»، «کوشان حداد»، «میلاد ترابی»، «پازل باند»، «حامد برادران»، «امیربهادر دهقان»، «علیرضا طلیسچی»، «مهرزاد امیرخانی»، «حدیث دهقان» و «فواد غفاری» از جمله همکاران ابراهیمی در آلبوم دومش بوده‌اند.

«مازیار فلاحی» در یکی از قطعات این آلبوم به عنوان خواننده میهمان حضور دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد