سلطان احساس مجید خراطها
سلطان احساس مجید خراطها

سلطان احساس مجید خراطها

اخبار موسیقی پاپ

به ادامه مطلب مراجعه کنید 

 تصمیم جالب این خواننده پاپ؛ 

آلبوم «نارنجی» با صدای «اردوان سپه پور» رایگان توزیع می‌شود! 

 

 


اردوان سپه پور خواننده ، آهنگساز و ترانه سرای موسیقی پاپ در اقدامی عجیب آلبوم خود را به صورت رایگان به دوستدارانش تقدیم می کند.

به گزارش «موسیقی ما»، اردوان سپه پور خواننده ایست که در هفته های گذشته قطعه «ایلار» را برای انتشار در اختیار «موسیقی ما» قرار داد و حالا پس از اخذ همه مجوزهای لازم، نخستین آلبوم رسمی اش را به دلایل مختلف به صورت رایگان در اختیار دوستدارانش قرار داده است.

وی در ارتباط با این حرکت جسورانه به «موسیقی ما» گفت:‌« به جهت اشاعه فرهنگ رعایت قانون کپی رایت و جلوگیری از دانلود غیر قانونی آهنگ ها با کیفیت پایین و سایر مشکلات پخش آلبومهای موسیقی ، تصمیم گرفتم که با هدیه نسخه اصلی کار با کیفیت اورجینال به هوادارانم ، شنوندگان را ترغیب به خریداری نسخه های اصلی و عدم دانلود غیر قانونی آلبوم های موسیقی بنمایم .»

علاوه بر 50000 نسخه آلبومی که بصورت رایگان توضیع میگردد ، نسخه های اصلی کار در سایت شخصی اردوان سپه پور به آدرس www.ardavansepahpour.com و سایر سایتهای معتبر و قانونی دانلود موسیقی از جمله سایت‌هایwww.musicema.com و www.beeptunes.com قرار داده شده است.

تیزر این آلبوم را در کیفیت های مختلف می توانید برای اولین بار در «موسیقی ما» ببینید.  

  

سالنامه‌ای برای اهالی موسیقی؛
کتاب «موسیقی ۱۳۹۴» منتشر شد 
  
 
 
کتاب پژوهشی و مصور «موسیقی ۱۳۹۴» حاوی آمار، اطلاعات، مستندات و عکس‌های مربوط به موسیقی، تالیف حمیدرضا عاطفی در بازار نشر عرضه شد. کتاب موسیقی ۱۳۹۴ با همکاری یک تیم پژوهشی تهیه شده و بخش‌های مختلفی را در حوزه‌های مختلف موسیقی سنتی، نواحی، کلاسیک و پاپ در برگرفته است.

از ویژگی‌های این سالنامه و کتاب موسیقی می‌توان به درج تصاویر صد‌ها هنرمند و موسیقیدان یک قرن گذشته به انضمام تاریخ تولد و درگذشت دقیق آن‌ها، ارائه اطلاعات آماری و همچنین گزارش تصویری اتفاقات مهم موسیقایی دو سال اخیر، ارائه اطلاعات مربوط به شرکت‌ها، گروه‌ها، سایت‌ها، وبلاگ‌ها، موسسات و... که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند، اشاره کرد.

علاوه بر اطلاعات ذکر شده، اسامی مسئولان و هنرمندان انجمن موسیقی شهرهای مختلف و نیز انتشار صد‌ها عکس تاریخی از موسیقیدان‌ها و برخی کنسرت‌های برجسته از دیگر ویژگی‌های این سالنامه است.

طرح و پژوهش کتاب موسیقی ۱۳۹۴ ازحمیدرضا عاطفی (عضو هیئت مدیره کانون پژوهشگران خانه موسیقی ایران) است که برای دومین دوره به طور مستقل و غیر وابسته تهیه شده و توزیع آن از اول اسفند آغاز شد. 
  
 
پس از آلبوم «همان یک شرار و هیچ»؛
«کارن کیهانی» اثر جدیدش را با سفارش مراکز فرهنگی دنیا می‌سازد
 
 
 
«کارن کیهانی» که در سال جاری آلبوم موسیقی «همان یک شرار و هیچ» را در چهارچوب موسیقی معاصر منتشر کرد، اثر جدیدی در دست دارد که تمامی نوازندگان آن خارجی هستند.

به نظر می‌رسد این روزها آهنگسازان ایرانی، انتشار آثارشان با نوازندگان غیرایرانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند که همواره مخالفان و موافقان خودش را دارد، اما ماجرای فعالیت «کیهانی» با نوازندگان خارجی، ماجرای متفاوتی دارد.

قطعاتی که او برای آلبوم دومش انتخاب کرده، همگی از سوی مراکز فرهنگی دنیا سفارش داده شده و برخی از این قطعه‌ها نیز در جشنواره‌های خارجی برگزیده شده‌اند. برای مثال، او یکی از قطعات این اثر را در استودیو رادیو تلویزیون ژنو ضبط کرده و یکی دیگر از قطعات آن را در استودیو کنسرواتوار ژنو با حضور نوازنده‌ای فرانسوی.

او همچنین برای ضبط قطعه‌ای دیگر به ایتالیا رفته و به این ترتیب می‌توان گفت تمامی قطعات این مجموعه در نقاط مختلف اروپا ضبط شده‌اند. همچنین در این مجموعه قطعه‌ای برای سنتور و آنسامبل وجود دارد که آن را به سفارش آنسامبل «ماتکا» نوشته و در بنیاد فرهنگی «کوگلر» اجرا شده است.

آلبوم «همان یک شرار و هیچِ» این آهنگساز، شامل پنج قطعه بود که عبارت‌اند از «به چشمان زیبایش»، «همان یک شرار و هیچ»، «واپسین رنگ»، «نامش انسان است» و «...و آستینش از اشک تَر بود». ریتم در موسیقی «کارن کیهانی»، تحت تأثیر شعر فارسی است. فضاهای مدال نیز ترکیبی از فضای مدال در موسیقی دستگاهی ایرانی و موسیقی کلاسیک است. 
  
 
در میزگرد موسیقی ما درباره آلبوم«عشق یعنی» مطرح شد
چرا بهروز صفاریان پس از موفقیت «خوشگل عاشق» با فریدون همکاری نکرد؟
 
 
 
بهروز صفاریان پس از مدتی دوری از همکار قدیمی اش فریدون آسرایی، مدیر فنی آلبوم جدید او بود و البته 5 قطعه را هم برای او تنظیم کرد.

یکی از سوالات بزرگ اهالی موسیقی، دلایل ادامه پیدا نکردن همکاری فریدوم و صفاریان بعد از آلبوم فوق العاده موفق اول فریدون یعنی « غریبه» بود که در میزگرد موسیقی ما، هر دوی آنها در این باره صحبت کردند.

بهروز صفاریان در این میزگرد در این باره گفت:« این ماجرا دلایل حاشیه‌ای دارد. دلیل حاشیه‌ای هم اختلافاتی بود که در مجموعه ما وجود داشت و اتفاقاً قبل از موفقیت آلبوم به وجود آمد. معمولاً این اختلافات بعد از حصول موفقیت صورت می‌گیرد ولی یک بخش از مسائل ما به اختلاف‌نظر با تهیه‌کننده، درباره نوع کاری که انجام می‌دادیم، مربوط می‌شد. حتی با فریدون در یک سری مسائل دیگر، دچار مشکل شدیم. پس از اتمام «غریبه» به دلیل حواشی که داشت، خیلی دل‌چرکین و خسته بودم. تصمیم داشتم که پس از آن کار، یک مقدار از همراهی این تیم عقب‌نشینی کنم تا استراحت داشته باشم. می‌دانم که هر اتفاق خوبی که رخ می‌دهد، یک سری حواشی دارد و من به دلیل تیم موفقی که قبل‌تر با «شادمهر عقیلی» داشتیم، با این موضوع آشنایی داشتم.»

بهروز صفاریان و فریدون در بخش های بعدی این میزگرد از این اختلافات و حاشیه ها پرده برداشتند که قطعا خواندن آن برای اهالی و پی گیران جدی عرصه موسیقی پاپ، جذاب خواهد بود. فریدون آسرایی و بهروز صفاریان به عنوان دست اندرکاران اصلی آلبوم« عشق یعنی» و افشین مقدم و رضا تاجبخش به عنوان کارشناسان بخش ترانه و آهنگسازی و تنظیم به دفتر موسیقی ما آمدند تا میزگرد تحلیل آلبوم جدید فریدون را برگزار کنند. 
   
 
قطعه جدید «علی اصحابی» در «موسیقی ما»منتشر شد؛
اصحابی: این قطعه صد در صد «کاور» است!
 
 
 
این قطعه «خاطرات خوب» نام دارد که عبدالجبار کاکایی ترانه آنرا سروده و تنظیم و میکس و مستر آن را «امیر حیدری» بر عهده داشته است. «علی اصحابی» در گفتگویی کوتاه با خبرنگار «موسیقی ما» درباره اثر جدیدش گفت: «ملودی این قطعه برگرفته از یک قطعه فرانسوی با صدای یک خواننده معروف و مشهور است و صد در صد کاور است.»

اصحابی در ادامه افزود: «استفاده از آثار خوب و قوی و خوش ساخت خارجی و استفاده از ملودی های پرطرفدار در سطح جهان اتفاقی کاملا عرف است و اتفاقا به شدت هم مورد توجه خواننده های سراسر جهان قرار می گیرد. ولی متاسفانه بعد از اتفاقاتی که بر خی خواننده های داخلی رقم زدند و آثار برخی خواننده های جهانی را با نام خودشان در ایران منتشر کردند و پس از لو رفتن کاور بودن کار، باز هم اصرار به حقانیت حرف شان داشتند که همین رویه باعث شد نگاه غلطی درباره مقوله «کاور» درایران شکل بگیرد.»

این خواننده توضیح داد: «این قطعه را درابتدا خودم خیلی دوست داشتم و همین باعث شد روی ملودی آن کار کنم و امیدوارم دوستداران موسیقی هم از شنیدن اش لذت ببرندو با آرزوی روزی که همه چهره های داخلی بتوانند با استفاده درست از فرهنگ «کاور» این ذهنیت منفی را از فضای موسیقی داخلی پاک کنند.»
نظرات 1 + ارسال نظر
هنر دنیا شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 18:01 http://donya77.blogsky.com

سلام دوست عزیز خیلی وبلاگ خوبی داشتی خوشم
آمد به وبلاگ من سر بزن دیدگاه خودت رو بنویس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد