سلطان احساس مجید خراطها
سلطان احساس مجید خراطها

سلطان احساس مجید خراطها

اخبار موسیقی پاپ

اخبار موسیقی پاپ
به ادامه ی مطلب مراجعه کنید
 
 تحت امتیاز موسسه فرهنگی «آوای هنر»، از صبح امروز و در سراسر کشور؛
آلبوم «فقط گوش کن...» با صدای «رضا صادقی» منتشر شد

جدیدترین اثر یک خواننده قدیمی موسیقی پاپ در کشور سرانجام پس از حرف و حدیث های فراوان در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

به گزارش «موسیقی ما»، آلبوم «فقط گوش کن...» با صدای «رضا صادقی» از صبح امروز و تحت امتیاز موسسه فرهنگی «آوای هنر»، به صورت همزمان در تهران و شهرستان توزیع شد تا این خواننده پس از آلبوم‌های چون «پیرهن مشکی»،«یکی بود، یکی نبود»، «وایسا دنیا»، «دیگه مشکی نمی پوشم...»، «همین...» و ... جدیدترین اثر خود را در اختیار دوستدارانش قرار دهد.

رضا صادقی درباره اثر جدید خود در گفتگو با «موسیقی ما» گفت: «این آلبوم نگاه تازه ای در بخش فضاى پاپ خواهد بود. حضور گروه حرفه اى و البته کار بلد این اثر را متفاوت تر از بقیه آثار من کرده است. همیشه اعتقاد داشته و دارم که موفقیت هر اثر هنری ای فقط در نهایت بر میگردد به لبخند خدا و لطف مردم. حمایت اهل قلم در پیش برد این حادثه تاثیر خاصى خواهد داشت. پیشاپیش تشکر ویژه از همه دوستان دارم براى این همراهى . اعتقاد دارم وقتش رسیده ذائقه موسیقى پاپ را به سمت پذیرش اتفاقات تازه ببریم. مطمئنم تمام همکارانم هم در این مطلب با من موافق هستند.»

صادقی همچنین اعتقاد دارد: «بعضی‌ها یادشان رفته که موسیقی برای گوش دادن است نه اینکه در حین پخش شدن آن حرف بزنند و سعی در نقد آن داشته باشند. »

صادقی در آلبوم «فقط گوش کن...» یک قطعه را برای مردم شهرش بندرعباس با گویش بندری خوانده است. این قطعه که ششمین قطعه این آلبوم است کاری‌ست با ترانه سرایی مرحوم ابراهیم منصفی و آهنگسازی «فاضل پیش» و تنظیم مجید نصیری که تعدادی از نوازنده های بندری نیز در این قطعه حضور دارند.

آلبوم جدید این خواننده شامل 15 قطعه است که در بخش ترانه سراها این خواننده با چهره هایی چون : «بیتا طائی، نرگس جعفری، مهدی محمودی، علی استیری، ابراهیم منصفی، امیرحسین الهیاری، دریایی (بابک صحرایی)، مهرزاد امیرخانی، عرفان سلیمی و حسین سلیمانی» همکاری کرده است.

هفت قطعه از این آلبوم را خود رضا صادقی آهنگسازی کرده و دراین بخش از چهره هایی چون : ساناز کریمی، فرشید ادهمی، فاضل پیش، امین قباد، سعید سام و اشکان خشابی نیز استفاده کرده است. شجاعت شفائی، بابک مافی، شهراد امیدوار، هومن نامداری، پویا نیک پور، مجید نصیری، مسعود همایونی، رضا تاجبخش، معین راهبر، مهران خالصی، اسماعیل حسینی، میثم مروستی و فاضل پیش هم تنظیم کننده های آلبوم جدید رضا صادقی هستند.

موسسه فرهنگی هنری «آوای هنر» (به مدیریت محمد جلیل پور) صاحب امتیاز این اثر است و پخش «هنر اول» نیز وظیفه پخش و توزیع این آلبوم را در بازار موسیقی کشور بر عهده دارد.

گفتنی ست مراسم جشن امضای آلبوم «فقط گوش کن...» عصر امروز با حضور این خواننده از ساعت 16 الی 18 در شهر کتاب مرکزی تهران به آدرس: (خیابان شریعتی، قبل از خیابان معلم، شهر کتاب مرکزی) برگزار خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.

همچون همیشه از همه دوستداران موسیقی در کشور تقاضا داریم جهت حفظ حقوق مولفین اثر، این آلبوم را به صورت اورجینال تهیه نمایند.


نخستین قطعه این هنرمند فقید پس از فوتش 
قطعه «کجایی» با صدا و ملودی زنده‌یاد «مرتضی پاشایی»
قطعه «کجایی» با صدا و موسیقی زنده یاد «مرتضی پاشایی» برای انتشار در اختیار سایت موسیقی ما قرار گرفت. این نخستین قطعه ای است که پس از درگذشت این هنرمند محبوب منتشر می‌شود تا انتظار طولانی‌مدت هواداران پرتعداد مرتضی پاشایی برای شنیدن اثر جدیدی با صدای او پایان یابد. مانند بیشتر قطعات مرتضی پاشایی، ترانه‌سراى قطعه «کجایی» نیز «مهرزاد امیرخانی» است. «معین راهبر» این قطعه را تنظیم کرده و «فرشید ادهمی» و «آرمین قیطاسی» به ترتیب در آن گیتار و کوئنا نواخته‌اند.
 
«مصطفی پاشایی»، تنها برادر مرتضی پاشایی، همزمان با انتشار این قطعه در گفت و گو با موسیقی ما اظهار کرد: «"کجایی" قطعه ای است که مرتضی مدتها روی آن کار کرد، اما قصد نداشت آن را در آلبومش بگنجاند. چرا که آلبوم دوم او فضایی اکتیو دارد و مرتضی نمی‌خواست این قطعه در آن مجموعه قرار بگیرد. به همین دلیل آن را به صورت تک آهنگ منتشر کردیم. این کار در حال و هوای همیشگی آثار عاشقانه ی او است و بسیار شنیدنی است».
 
برادر بزرگتر مرتضی پاشایی که پس از فوت وی، پیگیری امور هنری‌اش را بر عهده دارد، گفت: «آلبوم دوم مرتضی، آخرین مراحل تولید را سپری می‌کند. در حال حاضر، کار روی تنظیم‌ها صورت می‌گیرد و می‌توان گفت 80 درصد مراحل تولید آلبوم انجام شده است».
 
وی در پاسخ به این سوال که کار تولید این آلبوم تا چه حد مطابق با سلیقه ی زنده یاد پاشایی پیش می‌رود گفت: «تمام وکال‌هایی که در این آلبوم خواهید شنید، کاملاً طبق سلیقه‌ی مرتضی نهایی شده‌اند. در خصوص تنظیم‌ها هم باید بگویم که مرتضی خودش با برخی تنظیم کننده‌ها مانند «معین راهبر» در خصوص قطعات صحبت کرده بود و در واقع ذهنیت و خواسته‌اش را منتقل کرده بود و بر این اساس کاملاً طبق سلیقه ی او پیش می‌رویم تا هم به خواسته‌هایش عمل شده باشد و هم شأن و کاراکتر هنری او حفظ شود. این دوستان واقعاً سنگ تمام گذاشته‌اند و با دقت و وسواس کار را انجام داده‌اند و دلیل تأخیر به وجود آمده در انتشار آلبوم نیز همین بوده است».
 
مصطفی پاشایی درباره عوامل تولید آلبوم دوم مرتضی پاشایی نیز گفت: «ترانه‌های این آلبوم را «مهرزاد امیرخانی» سروده است، ملودی‌ها را خود مرتضی ساخته و مدیریت هنری در بخش تنظیم به «معین راهبر» سپرده شده و او با دوستانی دیگر این کار را به سرانجام خواهد رساند».
 
وی در خصوص زمان انتشار این آلبوم گفت: « پس از پایان تولید، طبیعتاً لازم است مراحل اداری سپری شود و بعد آلبوم روانه ی بازار خواهد شد. تصورم این است که این آلبوم اواخر فروردین سال آینده یا اوایل اردیبهشت ماه منتشر می‌شود. از هواداران عزیز مرتضی که در همه حال حامی و همراه او بوده‌اند سپاسگزاریم که پیگیر زمان انتشار آلبوم بوده و هستند. انشاالله با انتشار آلبوم متوجه خواهند شد که این انتظار ارزشش را داشت. به جرأت می‌گویم آلبوم دوم مرتضی بدون اغراق از هر نظر یکی از بهترین آلبوم‌های چند دهه اخیر موسیقی پاپ کشور است».
 
 مصطفی پاشایی که همزمان با چهلمین روز درگذشت برادرش، قطعه‌ی «سرت رو برنگردوندی» را با صدای خودش منتشر و آن را به مرتضی پاشایی تقدیم کرده و با استقبال مخاطبین نیز مواجه شده بود، در این گفتگو از انتشار قطعه‌ی دیگری با صدای خودش طی روزهای آتی خبر داد. این قطعه که «عشق آهنی» نام دارد، با ترانه «مهرزاد امیرخانی»، ملودی «فرشید ادهمی» و تنظیم «معین راهبر» تولید شده و طی روزهای آتی از طریق سایت «موسیقی ما» منتشر خواهد شد.


گفت و گو با میثم ابراهیمی خواننده آلبوم «تگرگ»
تگرگ، دریچه جدیدی از میثم ابراهیمی به سمت مخاطبان است
 «میثم ابراهیمی» برای اولین بار در سال 91 وارد بازار موسیقی پاپ شد. او آلبوم «نبض» را منتشر کرد و در ادامه به شکل جدی روی حیطه انتشار تک قطعاتش تمرکز کرد. چند تیتراژ هم برای برنامه های مختلف تلویزیون خواند و در این بین، قطعه «چشمامو بستم» با صدای او شنیده شد؛ اثری که در تیتراژ پایانی «سریال دردسرهای عظیم» پخش شد. ابراهیمی اکنون در آستانه ورق زدن برگ جدیدی از کارنامه هنری خود است. او طی روزهای آینده آلبوم «تگرگ» را با حضور چهره های مطرح موسیقی پاپ منتشر خواهد کرد. اثری که خود میثم ابراهیمی در گفتگوی اختصاصی با سایت «موسیقی ما» به آن بسیار امیدوار است:

*تاریخ انتشار آلبوم جدید شما مشخص شده است؟
این اثر روز 18 اسفندماه در بازار توزیع خواهد شد.
*کمی در مورد عوامل تولید و جزئیات آلبوم توضیح دهید.
این آلبوم شامل سیزده قطعه است که تیتراژ سریال «دردسرهای عظیم» را هم شامل می شود. «محمد علیزاده»، «مازیار فلاحی»، «کوشان حداد»، «میلاد ترابی»، «پازل باند»، «حامد برادران»، «امیربهادر دهقان» و «علیرضا طلیسچی» در آلبوم تگرگ حضور دارند. اغلب ترانه های آلبوم توسط «مهرزاد امیرخانی» سروده شده است. سایر ترانه ها از سروده های «حدیث دهقان» با ملودی «فواد غفاری» است. بار اصلی تولید آلبوم بر دوش گروه پازل باند بوده و شش قطعه اثر «آرین بهاری» و «علی رهبری» است. برای این آلبوم بیست قطعه را تولید کردم که از بین آنها سیزده اثر را انتخاب کردیم. سایر آثار هم که در این مجموعه قرار نگرفتند خوب هستند ولی پس از آلبوم به صورت تک قطعه ارائه می کنیم.
*ابتدا به سراغ ترانه ها برویم و اینکه برای این بخش چه انتخاب هایی داشته اید؟
من تا الان معمولا کارهای اسلو با ترانه هایی را می خواندم که مردم می توانستند با آنها تصویرسازی کنند. بیشتر کارها عاشقانه است ولی چند کار منفی هم داریم. من در تولید این آلبوم بیشتر به سراغ کارهای اکتیو، هاوس و ترنس رفته ام و سه کار اسلو دارم. به همین دلیل طبیعتا فضای ترانه ها هم تحت تاثیر این سبک کارها قرار می گیرد. من در آثار گذشته خودم کمتر به سراغ کارهای ریتمیک و هاوس رفته بودم و تصمیم گرفتم که روند متفاوتی را برای این آلبوم دنبال کنم. نزدیک ایام نوروز هم هستیم و چنین آلبومی را مناسب این روزها دیدم. کارهای متفاوتی از من شنیده خواهد شد و تا کنون در چنین سبک هایی فعالیت نمی کردم. مطمئن هستم و با جدیت تمام می گویم که این آلبوم، حرف های زیادی برای گفتن دارد و مردم با تمامی قطعات آنها ارتباط برقرار خواهند کرد. من پس از این آلبوم آماده هرگونه نقد هستم و از تمام این قطعات با جدیت دفاع می کنم. اطمینان دارم که مخاطبان زیادی پیدا می کند زیرا هر قطعه این آلبوم، شناسنامه مختص خودش را دارد. موزیسین هایی که آلبوم را پس از تولید شنیده اند می گویند که این تعداد قطعه خوب، کار خودت را سخت می کند. به من پیشنهاد دادند که چند کار معمولی هم در آلبوم قرار بدهم اما گفتم که دوست دارم هر قطعه آلبوم تگرگ پرطرفدار باشد. انشاالله تمامی مخاطبان پس از انتشار آلبوم تگرگ متوجه می شوند که می توانند با همه کارها ارتباط برقرار کنند.
 *با توجه به توضیحات درباره بخش تنظیم ها فکر می کنم قصد داشتید که آلبوم مطابق سلیقه بازار و عامه مردم باشد.
اسفندماه زمانی است که مردم کارهای غمگین گوش نمی کنند و بیشتر کارهای اکتیو و شاد را اضافه کردم. من خواننده ای بودم که کارهای آرام زیادی در پرونده کاری خودم داشتم ولی دیدم این موضوع ازدیاد کارهای اسلو در کنسرتها آزاردهنده می شود.
*البته پیش بینی های شما در مورد این آلبوم و با توجه به شلوغی بازار آخر سال یک مقدار عجیب است!
من همیشه اعتقاد دارم که کار خوب شنیده می شود. از زمانی که به شکل حرفه ای وارد موسیقی شدم در حاشیه نبودم و کار خودم را انجام دادم. با این دیدگاه پیش رفتم که کار خوب تولید کنم و این هدف را نداشتم که یک شبه معروف شوم. خیلی از دوستان این کار را انجام دادند ولی فکر نمی کنم که این روند خوب باشد اما چنین روندی درست نیست. آرام آرام قدم برداشتم تا به این آلبوم رسیدم. در شلوغی و ترافیک کاری و تحت هر شرایطی، کار شنیده می شود. روی این آلبوم به شدت وقت و انرژی صرف کرده ایم و تا به حال این قدر با قاطعیت در مورد کارها صحبت نمی کردم. این قول را می دهم که تگرگ، دریچه جدیدی از میثم ابراهیمی به سمت مخاطبان است.
*معمولا خوانندگانی که تیتراژهای زیادی در تلویزیون داشته باشند و اتفاقا کار موفقی هم داشته باشند، آلبوم شخصی خود را بر مبنای همان کارها تولید می کنند. در حالیکه تیتراژ از رسانه ای بزرگ شنیده می شود ولی آلبوم قضیه متفاوتی دارد. می خواهم بدانم که آیا نگاه شما در تولید این آلبوم بر مبنای استقبال و نظرات پیرامون تیتراژهای چند سال اخیرتان بود؟
نگاه کاملا متفاوت بود و مسیر متفاوتی را طی کردم. اولین کار من با رسانه ملی و در سال 85 بود. به همین دلیل طیف مخاطبان تلویزیون را شناخته ام. می دانم چه کارهایی را باید برای تلویزیون تولید کرد که هم مدیران راضی باشند و هم مردم. اما در بازار موسیقی این روند را کاملا جدا کرده ام و یک زاویه نود درجه داشتم. تولید این کارها اصلا ارتباطی به تلویزیون ندارد و کارهای فوق العاده شاد و اکتیو را ارائه کردم. به هرحال ممیزی هایی تلویزیون وجود دارد و علایق مخاطبان این رسانه با مخاطبان بازار متفاوت است.
*برای پس از آلبوم چه برنامه هایی را دارید؟
تیتراژ یکی از سریال های خوب تلویزیون را خوانده ام و با یکی از کارگردانان بزرگ همکاری کرده ام؛ هنرمندی که خیلی از خواننده ها شاید آرزوی همکاری با ایشان را داشته باشند. به امید خدا برای سال جدید به فکر کنسرت ها هم هستم.
*و کلام آخر؟
یکی از قطعات آلبوم را با همراهی دوست خوبم مازیار فلاحی خوانده ام. فکر می کنم همخوانی دو خواننده ای که کارهای احساسی می خوانند برای مردم هم جالب باشد. همچنین جا دارد که از شرکت «آوای فروهر» هم به عنوان تهیه کننده آلبوم تشکر کنم زیرا مدیران این شرکت با من همراهی خوبی داشتند. چهار قطعه از آلبوم را هم به تصویر کشیده ایم و موزیک ویدئوهای آنها ساخته شده است. دو موزیک ویدئو به زودی در تلویزیون پخش می شود و کلیپ تصویری قطعه تگرگ و یکی دیگر از آثار را پس از انتشار آلبوم ارائه خواهیم کرد. 


اولین گفتگوی رسمی با خواننده‌ای که به تازگی بخشی از مجوز آلبوم‌اش را گرفته؛
اردلان هوشمند: همه‌جا گفته‌ام که خیلی چیزها از «امیر تتلو» یاد گرفته‌ام
موسیقی ما - اسم واقعی‌اش «اردلان هوشمند» است. از همان سال‌های نخست همه‌گیر شدن آثارش، با نام هنری «اردلان طعمه» فعالیت کرد و توانست خیلی زود طرفداران زیادی را سمت آثارش بکشد.
 
مسائل احساسی و عاشقانه عمده موضوعاتی بودند که در آثارش به آنها می‌پرداخت و در ابتدا فعالیت‌هایش را با «امیر تتلو» آغاز کرد. شهرت‌اش بیشتر به خاطر چهره جذاب و آثار احساسی‌اش است و کمتر دچار حاشیه‌هایی شده که سایر خواننده‌های زیرزمینی را گرفتار کرده است. خبر اخذ مجوز‌ اشعار «اردلان» از سوی رئیس بخش ترانه و شعر دفتر موسیقی وزارت ارشاد «محمد علی بهمنی» اولین بار در «موسیقی ما» اعلام شد و به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

موج شدیدی از این خبر در فضای مجازی به پا شد و همین باعث شد که این هنرمند خیلی زود بتواند دوباره سر زبان‌ها بیفتد. در این آلبوم هیچ ردی از موسیقی رپ در آن نیست و کلاً قرار است در سبک پاپ منتشر شود. او این روزها برای تحصیل در خارج از کشور به سر می‌برد و این گفتگو با مشقات فراوان انجام شد.
 
 
* پس از انتشار رسمی خبر مجوز گرفتن شعرهای آلبومت، سر و صداهای زیادی در رسانه‌ها بهوجود آمد. می‌خواهم به عنوان سوال اول کمی در مورد اهداف و خواسته‌هایت در حوزه رسمی موسیقی کشور صحبت کنی.
تا چند سال پیش موضوع فعالیت هنری من چندان جدی نبود و تا همین دو سه سال پیش هم فقط به خاطر دلخوشی خودم بود که خوانندگی را دنبال می‌کردم. هیچ هدفی پشت آن نبود و برایم یک کار دلی به حساب می‌آمد. من با رپ شروع به کار کردم و در واقع این سبک برای من پُلی بود برای ورود به عرصه موسیقی. این را هم بگویم که از طریق این سبک، شعر نوشتن را یاد گرفتم و واقعاً دوره‌ای بود که من باید آن را می‌گذراندم تا بتوانم سبک و هدف اصلی خودم را در شاخه‌های مختلف موسیقی انتخاب کنم.
موسیقی رپ را دوست دارم اما در حال حاضر مشغول فعالیت در سبک پاپ هستم. از حدود سه سال پیش ماجرا برای من کمی جدی‌تر شد و درجه اهمیت بیشتری پیدا کرد و همان موقع بود که سبک اصلی کاری‌ام را تغییر دادم و رفتم سراغ موسیقی پاپ. یادگیری و آموزش، مراحل بعدی بود و سعی کردم درباره کاری که بهواسطه علاقه‌ام درگیرش شده‌ام، بیشتر یاد بگیرم و حتی درس‌اش را بخوانم و حرفه‌ای‌تر به آن نگاه کنم. اوضاع به سمتی رفت که زمزمه‌هایی مبنی بر صدور مجوز در قالب «گفتآواز» عنوان شد که افرادی که در این زمینه وارد فضاهای ناهنجار اجتماعی و اخلاقی نشده‌اند، می‌توانند وارد مارکت رسمی شوند که این برای من خیلی امیدوارکننده بود.
 
و همین باعث شد که برای مجوز اقدام کنی؟
به هر حال هر کسی آرزو دارد در کشور خودش فعالیت هنری کند. خواندن برای مخاطب هموطن و همزبان‌ات هم لذت‌بخش است و هم اینکه تو می‌دانی برای چه سلیقه و دغدغه‌ای قرار است بخوانی. من از این نوع نگاه باز مسئولین واقعاً لذت بردم و اینکه این‌قدر محترمانه با هنرمندان این عرصه برخورد کردند و آثارشان را مورد بررسی قرار می‌دهند، برایم باارزش است.
 
* خیلی‌ها آن اوایل گفتند که برای همیشه از ایران رفته‌ای و حضورت در خارج از کشور باعث شد این زمزمه‌ها جدی‌تر به گوش برسد.
من اولویت اول‌ام در زندگی، خانواده‌ام هستند. تحت هیچ شرایطی نمی‌توانم دور از خانواده زندگی کنم و الان هم صرفاً برای ادامه تحصیل به خارج از کشور آمده‌ام. همیشه برای وطن‌ام بیشترین احترام را قائل هستم و همین باعث شده انگیزه بالایی برای فعالیت در داخل کشور داشته باشم. این خیلی خوب است که تو می‌توانی در کشور خودت و برای مخاطبان خودت برنامه اجرا کنی و بتوانی در چارچوب قوانین فعالیت کنی. وقتی در چارچوب قوانین کشورت فعالیت می‌کنی، قطعاً دیگر هیچ نگرانی و استرسی نخواهی داشت و این می‌تواند بهترین قوت قلب برای تو در ادامه روند کاری‌ات باشد.
 
* عمده آثار تو در فضایی احساسی بوده و همین می‌تواند بهترین چراغ سبز برای فعالیت رسمی تو باشد.
من همیشه به اصول اخلاقی پایبند بوده و هستم. همیشه سعی کرده‌ام بر اساس اصول اخلاقی خانواده‌های ایرانی بخوانم که خانواده‌ها در کنار هم بتوانند آن را گوش کنند و از آن لذت ببرند. مخصوصاً از زمانی که بهصورت حرفه‌ای به موسیقی پرداختم و به شکل انفرادی تصمیم به پخش آثارم گرفتم، وارد فضاهای خارج از عرف در فرهنگ ایرانی نشده‌ام و بهخاطر همین موسیقی من همیشه سرشار از احساس بوده تا دشمنی. ولی متأسفانه همیشه با لفظ موسیقی غیرمجاز از ما یاد می‌شد که خیلی حس بدی بود. حالا با پیش آمدن این شرایط، انرژی خوبی گرفته‌ام و برای کارم هزار برابر انرژی دارم.
 
* ورود خواننده‌ها از فضای غیررسمی به مارکت رسمی و مجاز در چند سال گذشته بارها اتفاق افتاده و بالا و پایین‌های زیادی را هم در پی داشته. تو برای این تغییر فضای کاری چه فکر و ایده‌هایی داری؟
مهم‌ترین شاخصه در این قبیل مواقع، تلاش برای حفظ هویت و عمق اثر هنری است که باید حتماً تداوم داشته باشد. من در مسائل کاری بسیار آدم انتقادپذیری هستم. به‌هرحال کاراکتری که از من در ذهن مخاطبان من هست، نباید دستخوش تغییرات زیاد شود. از طرفی با تغییرات و اعمال نظرات مثبت که موجب تغییرات خوبی در آثارم بشود، کاملاً موافقم. از سویی دیگر هم ورود به چرخه رسمی، وظایف تو را بیشتر و مهم‌تر می‌کند و با یک قشر مخاطب طرفی که عمدتاً خانواده‌ها و جوانان هستند و این وظیفه بزرگی برای توست که بتوانی خوراک سالم به آنها بدهی.
تمام تلاش من این است که همه آثاری که از من منتشر می‌شود، در چارچوب قوانین کشور خواهد بود. من حدود سه سال است که نه موزیک‌ویدئو داشته‌ام و نه اثری منتشر کرده‌ام. این هدف من بودکه بتوانم در چارچوب رسمی فعالیت کنم. حدود 10 الی 15 قطعه حاضر دارم ولی پخش‌شان نکرده‌ام. در طول این سه سال، شاید دو سه قطعه از من منتشر و پخش شد که شاید فواصل زمانی بین آنها شش ماه و یک سال بود. چون دلم می‌خواست حتماً جغرافیای فعالیت‌هایم گسترده‌تر باشد. حالا که به این هدف نزدیک‌تر شده‌ام، بیشتر سعی‌ام بر این است که بتوانم با رعایت همه موازین، به عنوان یک هنرمند مقبول اجتماعی فعالیت کنم.
 
* عکس‌هایی که از تو در صفحات شخصی‌ات موجود است، از دوستی و صمیمیت بالای تو با «یاس»، «آرمین»، «تتلو» و... خبر می‌دهد و مشخصاً دوستی عمیقی بین شما برقرار است. سوالم از تو این است که فکر می‌کنی حضور رسمی تو و همین دوستانت که دیگر به قطبی در حوزه موسیقی کشور تبدیل شده‌اند، می‌تواند سلیقه نسل جدید مخاطبان موسیقی در کشور را کمی تغییر دهد و تنوعی در فضای موسیقی پاپ این سال‌ها ایجاد کند؟
در چند وقت اخیر چندان از بچه‌ها خبر ندارم، ولی می‌دانم که برخی از همین چهره‌ها و دوستان خوبم برای مجوز اقدام کرده‌اند و بعضاً به نتایجی هم رسیده‌اند. ولی داستان از این قرار است که من اعتقاد دارم که حضور و تداوم رسمیت آنها در مارکت مجاز می‌تواند قدم خوبی برای تغییر ذائقه مخاطبان موسیقی باشد. این راه برای همه باز می‌شود و باعث می‌شود دلگرمی هنرمندان بیشتر و بیشتر شود و با خیالی آسوده به کیفیت بهتر فعالیت‌هایشان فکر کنند. این اتفاق در نهایت می‌تواند به کلیت فضای موسیقی در کشور کمک زیادی کند.
 
* می‌خواهم کمی در مورد همین چهره‌ها صحبت کنی. درباره علائق و دلبستگی‌هایت به این چهره‌ها. از «یاس» شروع می‌کنیم.
«یاس» واقعاً یک آدم دوست‌داشتنی و قابل‌اعتماد است. کسی که همیشه می‌شود روی حرفش حساب کرد. واقعاً برای من یک رفیق و دوست خیلی خوب و قابل اعتماد است.
 
* آرمین؟
آرمین هم همین‌طور. یک دوست خیلی قدیمی و خوش‌قلب. درگیری‌های کاری هر دوی ما باعث شد کمی از هم فاصله بگیریم ولی چون دوستی ما قلبی است، همین باعث شده که بتوانیم همیشه نسبت به هم احساس خوب و برادرانه داشته باشیم.
 
* امیر تتلو؟
امیر از همان اوایل دوران کاری من، خیلی به من کمک کرد. این را بدون هیچ تعارفی می‌گویم. در ساختن ملودی و نوشتن شعرها خیلی چیزها از او یاد گرفتم. از هیچ کمکی به من دریغ نکرد. همه‌جا گفته‌ام که خیلی چیزها از او یاد گرفته‌ام. همیشه هم به عنوان یک بزرگ‌تر به او احترام می‌گذارم.

* برویم سراغ آمال و آرزوهایت. بزرگ‌ترین آرزوی «اردلان» در موسیقی داخلی و مجاز چیست؟ تو در پست‌های اینستاگرام‌ات خیلی با انرژی خوب، با جملاتی مثبت در حال انرژی دادن به دوستدارانت هستی. این موضوع چقدر جزو کاراکتر تو قرار است باشد؟
واقعاً آلبوم و کنسرت بزرگ‌ترین آرزوهای من نیستند. دوست دارم بعد از مجوز گرفتن، آرزوهایم را شروع کنم و دنبال‌شان بروم. یکی دیگر از آرزوهایم این است که بتوانم یک الگوی مثبت باشم؛ که بتوانم با یک جمله، انرژی و حس خوبی به همه بدهم. کسی که بتوانم به آدم‌ها انرژی مثبت بدهم و در رفتارهایشان تأثیرگذار باشم. اگر خواننده نمی‌شدم، دوست داشتم حتماً یک روانشناس خوب باشم.
 
* سوال آخرم درباره چهره‌های رسمی حوزه موسیقی کشور است. کسی بوده که آثارش را پیگیری کنی؟
همیشه خوشحال‌ام که هنرمندان مجاز کشور توانسته‌اند خوب کار کنند. من اصولاً زیاد در این فضاها پیگیر نبوده‌ام. با خواننده‌های مجاز در ارتباط نیستم ولی با تمام وجود نهایت احترام را به همه آنها می‌گذارم. برخی آثار سیروان و زانیار را دوست داشته‌ام ولی ارتباط چندانی با آنها ندارم. برای همه این دوستان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم روزی برسد که همه در کنار هم بتوانیم برای موسیقی کشور تلاش و فعالیت کنیم.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد